راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

در این مطلب، به سراغ بهترین گوشی‌های شرکت سامسونگ در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان رفته و نگاهی به مشخصات و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها می‌اندازیم.

گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ، نیاز چندانی به معرفی ندارند. این شرکت که در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان را دارد؛ در بازار کشور ما یعنی ایران نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد.

به دلیل افزایش روزمره قیمت‌ها، گوشی‌های میان رده بازار بسیار خوبی داشته و شرکت سامسونگ نیز گزینه‌های مناسبی را در این رده قیمتی عرضه کرده است. پس از آنکه در هفته گذشته، به معرفی بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ پرداختیم؛ اکنون قصد داریم تا به سراغ گوشی‌های میان رده این شرکت رفته و شما را با بهترین گوشی‌های سامسونگ در رده قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان آشنا کنیم

بهترین گوشی سامسونگ بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A53 5G

بهترین گوشی‌های سامسونگ بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A73 5G

سرانجام نوبت به قدرتمندترین گوشی در سری گلکسی A رسیده است. سامسونگ گلکسی A73 5G که در ماه مارس سال ۲۰۲۲ معرفی شد؛ به عنوان یکی از بهترین میان رده‌های بازار به حساب می‌آید.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. سامسونگ گلکسی A73 5G با دریافت گواهی IP67، در برابر آب و گرد و غبار مقاومت داشته و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 نیز روی نمایشگر آن قرار گرفته است.

این محصول از چیپست کوالکام اسنپدراگون 778G 5G استفاده کرده و پردازنده گرافیکی ادرنو 642L را به همراه دارد. باید گفت که عملکرد این چیپست کوالکام، نسبت به محصولات میان رده بسیار عالی بوده و در عمل اختلاف بسیاری با چیپست اگزینوس 1280 دارد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی A73 5G همانند دیگر گوشی‌های میان رده این شرکت، از یک سیستم دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی، رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل را داشته و توسط یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی همراهی خواهد شد. دوربین سلفی گوشی نیز که درون پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده، رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز که از نوع اپتیکال است؛ در زیر نمایشگر آن قرار دارد. گلکسی A73 5G نیز دارای اسپیکر‌های استریو است.

در نهایت، باید گفت که گلکسی A73 5G یک میان رده تمام و کمال است و عواملی چون نمایشگر بزرگ‌تر، چیپست قدرتمند‌تر و دوربین با رزولوشن بالاتر، آن را به گزینه بهتری نسبت به گلکسی A53 5G تبدیل می‌کند. البته باید گفت که اگر به قدرت چیپست گوشی اهمیت بسیاری می‌دهید؛ بد نیست که نگاهی نیز به گزینه بعدی در این لیست بیاندازید.

بهترین گوشی‌های سامسونگ بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان


سامسونگ گلکسی اس 20 FE

این گوشی که حدود دو سال پیش معرفی شده و عضوی از خانواده گلکسی اس 20 بود؛ همچنان گزینه بسیار خوبی در این رده قیمتی محسوب می‌شود. یکی از نقاط قوت اصلی این محصول نسبت به گلکسی A73 5G، فریم آلومینیومی آن بوده که حس بهتری را به کاربر القا می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 20 FE به همراه نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به بازار آمد. این گوشی که موفق به کسب گواهی IP68 شده است؛ به نسبت میان رده‌هایی چون گلکسی A53 5G و A73 5G مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب دارد. متاسفانه، در این محصول خبری از گوریلا گلس 5 نبوده و روی نمایشگر آن، از لایه حفاظتی گوریلا گلس 3 استفاده شده است.

نسخه 5G‌ این گوشی، به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 5G روانه بازار شد. این چیپست، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده و از چیپست‌های مخصوص میان رده‌ها، سرعت بالاتری دارد. پردازنده گرافیکی ادرنو 650 این گوشی نیز به سهولت از پس اجرای بازی‌ها بر می‌آید. گلکسی اس 20 FE به همراه سیستم عامل اندروید 10 روانه بازار شد؛ اما اکنون آپدیت اندروید 13 و One UI 5 را دریافت کرده است. این محصول در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. نکته قابل توجه در خرید این گوشی، این بوده که به احتمال خیلی زیاد، آپدیت اندروید 14 برای گلکسی اس 20 FE منتشر نخواهد شد.

در بخش دوربین، گلکسی اس 20 FE از یک دوربین سه‌ گانه استفاده کرده که شاید تعداد لنز‌ها و رزولوشن آن به اندازه میان رده‌های امروزی نباشد؛ اما این دلیلی بر ضعیف بودن این دوربین نیست و بر خلاف میان رده‌ها، این گوشی یک دوربین تله‌فوتو را نیز به همراه دارد. این محصول دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه است. دوربین سلفی گوشی نیز که درون پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی است. گلکسی اس 20 FE حتی توانایی شارژ معکوس به شکل بی‌سیم را نیز داشته و می‌تواند تا با سرعت ۴.۵ وات، ایرفون‌ها، ساعت‌ هوشمند یا گوشی دیگر شما را نیز شارژ کند. سنسور اثر انگشت گلکسی اس 20 FE، زیر نمایشگر قرار گرفته و از نوع اپتیکال است. این گوشی همچنین اسپیکر‌های استریو را نیز به همراه دارد.

با وجودی که زمان نسبتا زیادی از عرضه گلکسی اس 20 FE به بازار گذشته و اندروید 13، آخرین آپدیت منتشر شده برای این گوشی است؛ باید گفت که این محصول همچنان ارزش خرید بسیار بالایی را در این رده قیمتی دارد. این گوشی همچنین دارای امکاناتی چون پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و دوربین تله فوتو است که در سایر میان‌ رده‌ها به چشم نمی‌خورند.

بهترین گوشی سامسونگ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی اس 21 FE

سرانجام نوبت به جدیدترین گوشی FE‌ سامسونگ، یا همان گلکسی اس 21 FE رسیده است. این گوشی که پس از مدت‌ها تاخیر، در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ به بازار آمد؛ یک محصول تمام و کمال بوده و قیمت آن نیز مناسب است.

سامسونگ گلکسی اس 21 FE دارای نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی است. این گوشی، دارای گواهی IP68 بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی نمایشگر این محصول قرار داشته و استفاده سامسونگ از فریم آلومینیومی، لذت کار با اس 21 FE را بیشتر می‌کند.

این محصول در مناطق مختلف، با دو چیپست عرضه شده که شامل کوالکام اسنپدراگون 888 5G و سامسونگ اگزینوس 2100 هستند. متاسفانه، باید گفت که این گوشی در بازار کشور ما به همراه چیپست اگزینوس ارائه شده که عملکرد آن، به خوبی نسخه اسنپدراگون نیست؛ البته شاید با کمی تلاش، بتوان نسخه اسنپدراگون آن را نیز پیدا کرد. گلکسی اس 21 FE که به همراه سیستم عامل اندروید 12 عرضه شده بود؛ چندی پیش آپدیت اندروید 13 و One UI 5 را دریافت کرده و حداقل سه آپدیت اصلی دیگر اندروید نیز در آینده برای آن منتشر می‌شوند. سامسونگ گلکسی اس 21 FE در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بوده که توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسل با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز همانند نسل پیشین یا همان گلکسی اس 20 FE، ۳۲ مگاپیکسلی است.

گلکسی اس 21 FE دارای سنسور اثر انگشت اپتیکال بوده که زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته است. این محصول که از اسپیکر‌های استریو استفاده می‌کند؛ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم را به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی اس 21 FE با توجه به قیمت خود، محصول بسیار کاملی بوده و اگر حتما قصد خرید یک گوشی سامسونگ در این رده قیمتی را دارید؛ شاید این محصول بهترین گزینه برای شما باشد. پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت سامسونگ از این گوشی نیز باعث شده تا بتوانید با خیال راحت آن را تهیه کرده و جدیدترین آپدیت‌های اندروید را تا چندین سال دریافت کنید.

امیدواریم که مطالعه این مطلب، برای تصمیم گیری در زمینه خرید گوشی برای شما مفید بوده باشد. درباره این لیست و گوشی‌های نام برده شده چه فکر می‌کنید؟ آیا محصول خاصی را در نظر دارید که در این رده قیمتی، از عملکرد مناسبی برخوردار بوده و از قلم افتاده باشد؟